FAQ

Regizam viitorul: integrare prin educatie cinematografica si nonformala

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc
In parteneriat cu: Asociatia Umanitara CHARA; Asociatia Alternativa sociala si capital uman
Nr. contract: RO2013_C2.1_26
Runda de finanțare: 1
Finantare: 72.000,00 EUR
Buget: 80.000,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Proiectul a fost implementat in comuna Cojocna, judetul Cluj, o localitate multi-etnica, cu 3360 de locuitori, din care 29,67% romi. Activitatile proiectul au presupus organizarea de ateliere de educatie cinematografica si de dezvoltare psiho-emotionala, pentru 5 grupe a cate 20 de copii (2 grupe cu varste cuprinse intre 7 si 10 ani si 3 grupe cu varste cuprinse intre 10 si 14 ani). Structura unui modul a constat in 8 sesiuni, cu durata de 4 ore, care a inclus un atelier de educatie cinematografica si un atelier psiho-educativ, precum si activitati reacreative (ex.: vizite la obiective istorice si culturale ale orasului sau intalniri cu actori, fotografi celebri). Atelierele de educatie cinematografica si atelierele psiho-educative au avut loc la TIFF Studio - Casa TIFF din Cluj-Napoca. Selectia celor 100 de beneficiari s-a bazat pe principii nediscriminatorii si un total de 80 de ateliere - 40 de educatie cinamatografica si 40 pentru dezvoltare psiho-educatia - au fost dezvoltate si adaptate la varsta participantilor. Pe parcursul atelierelor, copiii au avut oportunitatea de a-si dezvolta cunostintele cinematografice (care este rolul unui regizor de film, ce este un cinematograf, ce este un film documentar, ce este o animatie, ce este scenariul etc.), precum si urmatoarele competente: emotionale (ex. sa isi astepte randul in situatii de joc, fara sa i se spuna; sa spuna despre el/ea ca se simte bucuros/bucuroasa, furios/furioasa, trist/a sau ca ii este teama), sociale (ex. sa respecte regulile si instructiunile pe care le primeste; sa inteleaga consecintele nerespectarii regulilor), de autonomie personala (ex. sa stie cum sa utilizeze tacamurile; sa isi dea seama de situatiile periculoase - de ex. traversarea strazii, utilizarea chibriturilor etc.), comportamente agresive versus comportamente acceptate social (ex. sa nu mai rada de necazul altora, sa isi spuna parerea sau nemultumirile pe un ton potrivit, sa nu manifeste agresivitate fizica). De asemenea, copiii au realizat inregistrari video, in comunitate, care au fost montate sub forma unui film documentar, pentru a fi proiectat in comuna Cojocna. In timpul proiectului a avut loc o campanie de informare la nivelul comunitatii din Cojocna prin intermediul careia s-a urmarit sensibilizarea intregii populatii asupra importantei educatiei, oferindu-se informatii privind accesul la educatie si impactul pe care il poate avea asupra viitorului copiilor, implicit asupra intregii comunitati.