FAQ

Participare activa si deplina pentru educatie de calitate in comunitatile interetnice rurale

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Fundatia Ruhama
In parteneriat cu: Scoala Gimnaziala Alexandru Roman Auseu; Scoala Gimnaziala nr. 1 Borod
Nr. contract: RO2013_C2.1_06
Runda de finanțare: 1
Finantare: 74.970,00 EUR
Buget: 83.300,00 EUR
Judet: Bihor
Oras: Oradea
Descrierea proiectului
Prin intermediul acestui proiect s-a dorit inlaturarea discrepantelor din domeniul educational in randul copiilor romi fata de copiii neromi, prin implicarea activa a tuturor factorilor de decizie locali si a membrilor comunitatii interetnice. Inlaturarea acestor discrepante s-a realizat prin implementarea de programe educationale integrate pentru parinti si copii si prin realizarea de actiuni concrete de implicare a cetatenilor in demersurile de schimbare a politicilor publice locale care sa vina in sprijinul membrilor comunitatii si combaterii inegalitatilor din toate domeniile, cu accent pe domeniul educational. Proiectul a urmarit activarea participarii membrilor comunitatilor interetnice identificate in localitatile Luncsoara si Borod (romani, romi, slovaci si maghiari), intr-o maniera inovatoare. Membrii comunitatii au fost implicati in identificarea de probleme care impiedica accesul egal la masurile educationale, prioritizarea acestora, identificarea de solutii, identificarea de persoane resursa din comunitate care sa sustina in fata autoritatilor locale masurile si solutiile identificate pentru rezolvarea problemelor comunitatii. Toate programele implementate (Gradinita de Vara, Scoala dupa Scoala, Scoala Parintilor, Povestea Ta), programe de formare de abilitati de viata si sociale, evenimente de promovare, evenimente de motivare comunitara, ateliere de lucru si dezbateri, intalniri consultative au adus rezultate semnificative in proiect. 40 de copii au fost beneficiari ai programului Gradinita de Vara, 41 de copii au fost beneficiari ai programului Scoala dupa Scoala, 426 de copii au beneficiat de programele de formare de abilitati de viata si sociale, 204 parinti au beneficiat de programul Scoala Parintilor, 40 de parinti au participat la programul Povestea Ta si 55 de cadre didactice implicate in diverse activitati, dintre care 23 voluntari. Cel mai important rezultat al proiectului a fost ca a reusit sa aduca impreuna membrii comunitatii, pentru a contribui, in egala masura la dezvoltarea propriei comunitati.