FAQ

Transparenta si Calitate in Administratia Publica prin Social Media

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Asistenta si Programe pentru Dezvoltare Durabila - Agenda 21
In parteneriat cu: Agentia Nationala a Functionarilor Publici
Nr. contract: RO2013_C1.1_17
Runda de finanțare: 1
Finantare: 70.684,50 EUR
Buget: 82.684,50 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Proiectul a propus un parteneriat intre societatea civila si administratia locala, in vederea cresterii gradului de transparenta in guvernare si promovarii participarii publice. In cadrul proiectului, au fost dezvoltate retele de socializare in administratia publica locala, ca instrumente menite sa asigure o mai buna transparenta a institutiilor publice, sa creasca nivelul de informare si participare a cetatenilor si sa asigure o calitate mai buna a serviciului public. Aceasta initiativa contribuie si la aplicarea strategiilor si politicilor UE si a Guvernului Romaniei in domeniul e-guvernarii, in special in ceea ce priveste utilizarea tehnologiei informatice in administratia publica. Obiectivul general al proiectului a fost cresterea rolului societatii civile in promovarea principiilor bunei guvernari si ale participarii cetatenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local. Acest lucru a fost atins prin crearea / dezvoltarea a 40 de canale media care au fost utilizate in 76 de evenimente social media ce au implicat administratia publica, societatea civila si cetatenii. Acest lucru a fost realizat si cu ajutorul a 10 ONGuri si 30 de voluntari ce au lucrat impreuna cu 40 de functionari publici acum capabili de a utiliza si de a dezvolta campanii social media, crescand astfel transparenta institutiilor publice in care lucreaza si stimuland interactiunea dintre administratie publica, societate civila si cetateni. Cel mai important rezultat al proiectului il reprezinta cele 40 de canale de social media dezvoltate pentru a facilita interactiunea intre functionarii publici, cetateni si societatea civila, precum si campania impotriva discursului instigator la ura, promovata cu ajutorul acestor canale media. Publicatiile realizate in cadrul proiectului – Raportul de cercetare, Manualul de utilizare a social media in administratia publica si Ghidul de bune practice – sunt disponibile si pot fi utilizate de catre toti factorii interesati. Cel mai mare impact al proiectului poate fi inregistrat la nivelul autoritatilor publice si a cetatenilor: instrumentele de social media create ofera spatiul de intalnire a politicienilor, functionarilor publici, cetatenilor si societatii civile unde pot schimba idei, pot comunica si construi impreuna cadrul necesar pentru o guvernare locala eficienta. Pentru functionarii publici implicati in proiect impactul este inregistrat la nivelul abilitatilor dobandite, ce ii vor ajuta in activitatile viitoare. Cetatenii au fost incurajati sa isi exprime parerile intr-un cadru in care acestea au fost luate in considerare. Societatea civila a contribuit la monitorizarea nivelului de performanta si transparenta a institutiilor publice, parte a rolului lor de advocacy si watchdog.
Galerie video: