FAQ

Big Brother: Program de mentorat pentru tinerii romi

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Agentia de Dezvoltare Comunitara Impreuna
Nr. contract: RO2013_C1.2_46
Runda de finanțare: 1
Finantare: 31.369,68 EUR
Buget: 34.855,20 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
In ceea ce ii priveste pe copiii/tinerii romi din Romania, una dintre problemele cu care acestia se confrunta este calitatea educatiei de care beneficiaza. De cele mai multe ori cand se aduce in discutie educatia pentru copiii/tinerii romi, se vorbeste doar despre accesul acestora, dar nu si despre calitatea sistemului. Studiul ”O scoala de nota zece? Accesul copiilor romi la o educatie de calitate” realizat de Agentia Impreuna a demonstrat faptul ca pe masura ce creste ponderea de copii romi dintr-o scoala, descreste calitatea dotarilor materiale de care dispune aceasta, cum ar fi laboratoare de specialitate (chimie, fizica, biologie, limbi straine etc.) sau sali, terenuri de sport amenajate, precum si probabilitatea ca scoala sa dispuna de propria biblioteca, iar in cazul in care aceasta exista, numarul de volume pe elev din biblioteca scolii descreste odata cu cresterea ponderii de elevi romi din scoala. Mai mult decat atat, studiul a aratat faptul ca scolile cu ponderi importante de elevi romi dispun in mai mica masura de cadre didactice calificate si de consilieri scolari incadrati. Conform Raportului de cercetare si recomandari politici publice ”EducaTiA ne zambeste tuturor!”, teama de discriminare, atitudinile discriminatorii ale colegilor sau profesorilor, asteptarile si experientele negative din invatamantul primar sau liceal, precum si lipsa monitorizarii gradului de integrare si problemelor specifice intampinate de beneficiarii locurilor alocate reprezinta cele mai problematice aspecte cu care se confrunta tinerii minoritari. Programul de mentorat dezvoltat in cadrul proiectului a constat, printre altele, in intalniri si discutii pe aspecte privind leadershipul, coachingul, importanta educatiei pentru dezvoltarea personala si profesionala, lupta impotriva discriminarii, intre mentori (20 de studenti romi implicati) si 100 de tineri. Alte activitati dezvoltate in cadrul programului de mentorat: vizionare de filme motivationale, dezbateri, discutii libere, participarea la diferite tipuri de evenimente socio-culturale. De asemenea, mentorii au organizat intalniri unde au invatat diferite personalitati, posibile modele, persoane care in ciuda dificultatilor au reusit prin educatie sa razbeasca in viata. In cadrul acestui proces mentorii au semnalat ca tinerii pun din ce in ce mai multe intrebari privind continuarea studiilor la facultate, au inceput sa se intereseze care sunt materiile necesare pe care ar trebui sa se concentreze pentru a urma facultatea Sociologie si Asistenta Sociala (asistenta sociala, resurse umane), Academia de Studii Economice, Facultatea de Educatie Fizica si Sport si care ar fi formularele necesare pentru inscrierea la facultate.