FAQ

Impreuna pentru o viata mai buna

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Romilor din Fagaras
In parteneriat cu: Primaria Jibert; *Primaria Soars; *Scoala gimnaziala Jibert; *Scoala gimnaziala Soars
Nr. contract: RO2013_C2.1_34
Runda de finanțare: 1
Finantare: 34.999,56 EUR
Buget: 39.999,06 EUR
Judet: Brasov
Oras: Fagaras
Descrierea proiectului
Jibert si Soars sunt doua localitati rurale in judetul Brasov ce prezinta toate caracteristicile unor comunitati dezavantajate: infrastructura proasta, lipsa investitiilor, nivelul scazut de educatie, excluderea sociala si lipsa oportunitatilor de angajare, in special pentru populatia roma (mai mult de 75% din acestia sunt inactivi). Obiectivul acestui proiect a fost imbunatatirea accesului cetatenilor romani apartinand minoritatiilor romilor la sistemul de invatamant public si eficientizarea accesului acestora pe piata muncii. In acest sens au fost create doua Centre de Incluziune Sociala in Soars si Jibert, cu atributii de consiliere si sprijin pentru 200 de persoana de etnie roma, din care 56 au participat la cursuri acreditate pentru a lucra in constructii si pentru a presta servicii de curatenie. Cele doua centre au furnizat activitati after-school pentru 178 de elevi romi, care au participat si in cadrul taberelor de vara si in cadrul altor tipuri de activitati nonformale. In urma implementarii activitatilor, persoanele de etnie roma au acum sanse mai mari de a gasi locuri de munca pentru muncitori calificati; copiii care au participat la activitatile de educatie nonformala si care au primit pachete educationale au acum o stima de sine crescuta, o intelegere mai buna a importantei educatiei si abilitati de viata dezvoltate. Activitatile educationale au creat contextul favorabil interactiunii intre copii de diferite etnii, contribuind astfel la reducerea diferentelor educationale. Principala schimbare adusa de acest proiect este imbunatatirea perceptiei locuitorilor si autoritatilor locale din Jibert si Soars privind populatia de etnie roma, in special asupra copiilor beneficiari ai proiectului. Cadrele didactice implicate in proiect si reprezentantii primariilor si-au dat seama ca pot integra copiii de etnie roma prin programe speciale pentru grupuri vulnerabile. Principala schimbare s-a observat in cadrul programului Scoala dupa scoala, unde beneficiarii au raspuns pozitiv la activitatile propuse si unde au demonstrat ca daca urmaresc un program specific, pot raspunde solicitarilor curriculumului scolar.