FAQ

A primi e bucurie – A da inseamna iubire! - infiintarea Bancii Timpului - o retea de ajutorare voluntara reciproca

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Fundatia Civitas pentru Societatea Civila
In parteneriat cu: Bázis Gyermek és Ifjúsági Egyesület (Asociatia pentru Copii si Tineret) Ungaria
Nr. contract: RO2013_C1.2_44
Runda de finanțare: 1
Finantare: 72.391,80 EUR
Buget: 80.865,70 EUR
Judet: Harghita
Oras: Odorheiu Secuiesc
Descrierea proiectului
Sloganul proiectului„A primi e bucurie - a da inseamna iubire!” exprima foarte concis acea conceptie materializata conform careia relatia dintre membrii unei societati nu trebuie sa se bazeze pe regulile impuse de bani, iar din intrajutorarea neconditionata intotdeauna rezulta bucurie, satisfactie, o stare spirituala superioara. Sistemul care sta la baza proiectului Banca Timpului a fost implementat pentru prima data de Fundatia Civitas pentru Societatea Civila prin intermediul acestui proiect. Populatiei din 24 de comune si 3 orase de jur imprejurul Odorheiului Secuiesc i-a fost oferita oportunitatea de a adera la un sistem, unde relatiile bazate pe servicii in schimbul Banilor sunt inlocuite de relatiile bazate pe schimbul de Timp. Acest model de convietuire nu le este strain oamenilor, mai ales in zonele rurale, si a fost caracteristic vietii populatiei din Regiunea Odorhei. Astfel, Banca Timpului duce mai departe si dezvolta in cadrul unui sistem construit pe tehnologii moderne ideea clacii si a bunelor relatii de colaborare dintre vecini. Nu cu mult timp in urma, oamenii isi construiau casele impreuna si realizau muncile agricole in comun. Pentru a disemina filozofia Bancii Timpului, in cele 23 luni de implementare s-au facut eforturi sustinute. Pe langa canalele obisnuite de promovare (aproape 50 de aparitii in presa tiparita si electronica, 95 de difuzari ale spotului radio si al filmelor de promovare, 3000 de pliante, 1000 de brosuri, 160 de afise, 50 de tricouri personalizate, pagina de internet si de Facebook), echipa de proiect a dorit sa se intalneasca personal cu oamenii. Astfel echipa s-a deplasat de 60 de ori in localitatile din regiune, prezentand Banca Timpului in fata comunitatilor, avand si suportul unor voluntari entuzisti. Aceste intalniri au reprezentat de asemenea o ocazie deosebita de a afla parerea si atitudinea oamenilor fata de aceasta idee, de a cunoaste sugestiile si propunerile lor privind Sistemul Bancii Timpului. In cadrul acestor intalniri, echipa de proiect a dorit sa motiveze comunitatile si sa ia la cunostinta ofertele si cererile de servicii dorite in vederea introducerii acestora in Sistem. In acest sens participantii au completat aproximativ 500 de chestionare, si pe baza acestora s-a proiectat baza de date ce sta la baza Bancii Timpului, in care 160 de persoane s-au inregistrat. Platforma electronica a fost lansata in iulie 2015 si concomitent cu inregistrarile electronice au inceput si tranzactiile din Sistem.