Escalada- terapie pentru dizabilitate!
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Club Sportiv Climb Again
In parteneriat cu: Asociatia Puzzle Romania; *Scoala Gimnaziala Speciala pentru Deficienti de Auz Sfanta Maria; *Scoala Gimnaziala Speciala pentru Deficienti de Vedere
Nr. contract: RO2014_C4_71
Runda de finanțare: 2
Finantare: 31.412,00 EUR
Buget: 34.927,04 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
In Romania, copiii cu deficiente vizuale sau de auz sunt inscrisi in scoli si internate speciale, care nu au resursele pentru a-i pregati pe acestia in afara curriculumului scolar. In acelasi timp, copiii cu autism nu au acces la terapie individualizata care sa ii poata ajuta sa se integreze in scoala si in societate. Scopul proiectului a fost oferirea de servicii complementare sociale si inovatoare, care vor contribui la imbunatatirea calitatii vietii si dezvoltarea fizica si mentala a copiilor cu nevoi speciale, promovarea in randul factorilor de decizie a terapiei prin escalada ca terapie alternativa pentru tinerii cu nevoi speciale si imbunantatirea abilitatilor instructorilor de escalada.*Proiectul a contribuit la imbunatatirea abilitatilor de viata a 46 de copii cu nevoi speciale, aducand terapia prin escalada pe agenda publica si cresterea gradului de constientizare cu privire la beneficiile escaladei in randul persoanele cu nevoi speciale. *Doi instructori de escalada au participat in Marea Britanie la un schimb de bune practici care a inclus un training privind tehnicile si metodele in escalada pentru persoanele cu nevoi speciale. La intoarcerea in tara au impartasit din experienta lor si au diseminat tehnicile si metodele cu 3 voluntari instructori de escalada. 46 de copii cu nevoi speciale au frecventat cursurile saptamanale de escalada. In cadrul activitatii de escalada copiii au invatat sa isi exploreze potentialul, sa descopere trasee si sa isi exploreze simturile si spatiul care ii inconjoara. Aceasta activitate a contribuit la cresterea increderii in fortele proprii, la depasirea barierelor de comunicare si la integrarea intr-un mediu nou, oferindu-le o alternativa pentru petrecerea timpului liber, intr-un mod sanatos si care sa ii ajute sa isi depaseasca limitele. De asemenea tinerii au deprins abilitati de viata independenta, au invatat sa isi depaseasca limitele fizice si psihice prin stabilirea de obiective in catarare, dezvoltare psiho-motrica, cresterea stimei de sine, contactul cu alti tineri de varsta lor. *Pe parcursul implementarii proiectului au fost organizate 2 evenimente publice pentru promovarea activitatilor proiectului si pentru sensibilizarea institutiilor si organizatiilor despre importanta recunoasterii acestei metode inovatoare de terapie prin escalada si etapele concrete pentru cresterea posibilitatilor de finantare publica a terapiei prin sport, in general, si si a celei prin escalada in special. A fost lansat un ghid de bune practici privind metoda de terapie prin escalada. Ghidul, prin recomandarile de politici publice pe care le include, este un prim pas in demersul de recunoastere a metodei de terapie prin escalada si este rezultatul lucrului cu cei 46 de tineri cu nevoi speciale. Ghidul de bune practici este util pentru orice instructor de escalada care intentioneaza sa lucreze cu tinerii cu nevoi speciale.