FAQ

Educatie pentru sustenabilitate: Gradina ca o resursa pedagogica pentru o dezvoltare durabila

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Romana de Permacultura
Nr. contract: RO2014_C3_039
Runda de finanțare: 2
Finantare: 66.383,84 EUR
Buget: 73.793,84 EUR
Judet: Cluj
Oras: Cluj-Napoca
Descrierea proiectului
Se observa la nivel national o mare dorinta din partea profesorilor, elevilor si parintilor de a introduce practicile de gradinarit in scoli si de a suplimenta putinele modalitati existente de invatare nonformala prin activitati practice in aer liber. La nivel mondial gradinaritul a fost folosit inca de la inceputul secolului al XIX-lea in scopuri educative reusind sa imbine matematica, geografia, istoria, botanica si artele pentru a identifica si transpune diferitele tipuri de insecte si plante, peisagistica si estetica in amenajarea gradinii, munca manuala si educatia fizica in pregatirea si mentenanta gradinii, economia micii gospodarii in vederea intocmirii necesarului de plante. In acelasi timp gradinaritul invata copiii despre munca in echipa, responsabilitate, creativitate si dezvoltare personala intr-un mediu nonformal, diferit de sala de clasa. Intentia proiectului a fost de a crea si in tara noastra spatii si instrumente pedagogice inovative, astfel incat elevii sa poata invata in si despre gradina. *Proiectul a asigurat formarea a 153 de cadre didactice, adulti si voluntari implicati in procesul educational prin gradinarit si a 125 de elevi, tineri si copii in domeniul protectiei si regenerarii mediului prin gradinarit. A dezvoltat aptitudini specifice de gradinarit in randul a 31 de adulti si 604 elevi, copii si tineri. Au fost realizate 8 proiecte pilot de spatii de invatare practica prin gradinarit. A fost organizata o tabara de vara pentru participantii la proiectele pilot la care au participat 9 adulti si 53 de copii cu varste intre 6 si 18 ani. A fost promovata introducerea pe scara larga a metodelor practice de invatare de protectie si regenerare a mediului bazate pe principiile permaculturii in structuri de invatamant formal si/sau informal. Au fost realizate 2 manuale de activitati de gradinarit, noua ghiduri si foi de lucru ca si instrumente de invatare si pedagogie in si prin gradina. A fost dezvoltata o platforma suport servind ca instrument de invatare pentru toti profesorii, copiii si parintii care sunt sau vor fi interesati sa dezvolte proiecte de gr?din?rit - www.scoaladingradina.ro.