Parinti implicati in procesul educational al copiilor vulnerabili
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Centrul Cultural al Romilor „O Del Amenca”
In parteneriat cu: Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Sociala CEDS
Nr. contract: RO2014_C1.1_108
Runda de finanțare: 2
Finantare: 62.000,00 EUR
Buget: 70.000,00 EUR
Judet: Ialomita
Oras: Fetesti
Descrierea proiectului
Problema abordata prin proiectul ”Parinti implicati in procesul educational al copiilor vulnerabili“ a fost lipsa implicarii si nereprezentarii intereselor elevilor din grupurile vulnerabile in cadrul proceselor educationale de la nivelul scolilor.
In cele 10 localitati selectate in cadrul proiectului, au fost implemenatte o serie de activitati cu scopul de a mobiliza parintii si partile interesate, cum ar fi reprezentanti ai autoritatilor publice locale si profesorii. 10 grupuri educationale de spijin parental au fost formate si au devenit active, avand drept scop mai buna participare in procesul educational, la nivelul scolilor si comunitatilor. 10 actiuni civice au fost organizate, cu implicarea elevilor, parintilor si profesorilor. De asemenea, 10 Planuri de Actiune Civica au fost dezvoltate, prin implicarea parintilor, avand ca prioritate principala educatia incluziva, 10 ateliere au fost organizate si 150 de persoane au partcipat activ in cadrul acestora. Au fost transmise scrisori catre toate scolile participante in proiect si catre cele doua Inspectorate Scolare din Calarasi si Ialomita, cu intentia de a promova includerea a cate unui parinte din categoriile sociale vulnerabile in consiliile de administratie ale scolilor. Promotorul a semnat un acord in acest sens cu Inspectoratul Scolar Ialomita si, ca rezultat direct, numarul parintilor provenind din categoriile sociale vulnerabile a crescut de la 3 la 8. La inceput, acesti parinti au fost foarte reticenti si timizi in a exprima opinii in cadrul Consiliilor de Administratie, dar, o data ce au fost instruiti, au devenit mai implicati si mai increzatori in a-si exprima opiniile si a le sustine. Deciziile luate in cadrul Consiliilor de Administratie sunt de obicei decizii logistice, dar exista si scoli unde a inceput sa se discute si despre chestiuni legate de programa scolara, planul de dezvoltare strategica, rezultatele prezentei scolare. Principalul rezultat al proiectului este formarea unui grup cetatenesc, grup care a devenit mai responsabil in vederea participarii in procesul educational al copiilor care prvin din grupuri vulnerabile, dar si in vederea participarii in procesul decizional al scolilor selectate in proiect. Doua publicatii au fost create in cadrul proiectului, si anume un studiu privind participarea parintilor la luarea deciziilor din cadrul scolii si un ghid cu privire la participarea parintilor in Consiliile de Administratie ale scolilor, pentru o mai buna reprezentare a intereselor elevilor provenind din grupuri vulnerabile. Ambele publicatii au fost primite cu interes atat de catre scoli, cat si de catre celelelate parti interesate.