Participarea la luarea deciziilor: Reducerea violentei in randul tinerilor prin imbunatatirea politicilor de prevenire si combatere a violentei in scoli la nivel local
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Institutul Roman pentru Actiune, Cercetare si Instruire in domeniul Pacii - PATRIR
In parteneriat cu: Norwegian Peace Council, Norvegia; Nansen Dialogue Centre Serbia
Nr. contract: RO2013_C1.1_48
Runda de finanțare: 1
Finantare: 69.376,80 EUR
Buget: 77.082,70 EUR
Judet: Cluj
Oras: Cluj-Napoca
Descrierea proiectului
Scopul proiectului a fost de a mobiliza in Cluj-Napoca un grup de actiune multisectorial in vederea elaborarii a 2 recomandari de politici publice cu scopul de a preveni si reduce violenta in scoli, recomandari care vor fi integrate de catre Inspectoratul Scolar Judetean Cluj in strategia sa. Recomandarile s-au bazat pe datele unui raport publicat de Ministerul Educatiei din Romania, raport care mentioneaza ca numarul de acte de violenta din scolile romanesti a atins cote alarmante. Astfel, in anul scolar 2011/12 au fost raportate 14,313 cazuri de acte violente, ceea ce inseamna o medie de 80.41 acte de violenta pe zi.
Grupul de actiune multisectorial infiintat in cadrul proiectului a fost constituit din: profesori, elevi, antreprenori, parinti, reprezentanti ai autoritatilor locale si membri ai organizatiilor societatii civile din Cluj-Napoca. Membrii sai au fost implicati activ in 3 activitati de dezvoltare a capacitatii acestuia in domenii precum transformarea conflictelor, advocacy si elaborare de politici publice. Echipa de proiect impreuna cu partenerii au facut o analiza cu privire la violenta scolara, in vederea imbunatatirii politicilor publice pentru prevenirea si reducerea acesteia. De asemenea, membrii grupului de actiune au fost implicati activ in consultari publice si in campanii de sensibilizare derulate in cadrul proiectului.
Totodata, grupul de actiune a elaborat recomandari privind modificarea politicilor existente in acest sens, pe baza unui studiu international comparativ cu privire la violenta in scoli, pe care le-a inaintat primariei Cluj-Napoca si Inspectoratului Scolar Judetean Cluj. Partenerii din Norvegia si Serbia au fost implicati atat in realizarea studiului comparativ privind violenta in scoli cat si in cele 2 conferinte nationale si in dezvoltarea instrumentelor de scriere de politici.
Rezultatele acestui proiect nu sunt inca vizibile in cifre, deoarece recomandarile de politica vor intra in vigoare in anul scolar 2016/17. Insa, grupul de actiune multisectorial creat poate sa continue pe acelasi principiu al dialogului si dupa terminarea proiectului, iar videoclipul care trateaza subiectul violentei scolare poate fi utilizat in pe viitor catre profesori, in activitatile lor la clasa.