FAQ
Concursul a fost incheiat.
Voturi primite: 1574, punctaj total: 7629.

Jurnal de voluntar

,,Bună ziua! Sunt Elena, voluntar în cadrul proiectului ,,Transparență și calitate în administrația publică prin social media” și reprezint APDD-Agenda 21” era replica pe care o rosteam de fiecare dată când deschideam o ușă din cadrul unei instituții  publice implicate în proiect. Mă simțeam  entuziasmată și mandră că puteam contribui la îmbunătățirea imaginii institutiilor publice, credeam în puterea răspunsurilor pe care funcționarii publici urma să mi le dea pentru îndeplinirea obiectivului. 

Era prima zi din luna octombrie și cutreieram împreună cu ceilalți voluntari holurile Primariei sectorului 6. Cu brațele pline de chestionare, bateam din ușa în ușa și căutam persoane dornice să  răspundă întrebărilor noastre. Nu consideram aplicarea chestionarelor o activitate dificilă, deoarece  doar cu o lună înainte aplicasem chestionare cetățenilor  pe aceeași temă și totul a descurs conform așteptărilor. Însă spre deosebire de cetățeni, funcționarii publici au fost foarte retincenți. Răspunsurile primite de la ei nu erau  deloc ,, transparente’”  și nici de ,, calitate”. Funcționarii considerau  că răspunsurile pe care le vor da vor fi vazute de către cei de la conducere și vor avea un impact negativ asupra lor. Am încercat să le explicăm că acest lucru nu se va întâmpla și că este spre binele societății să spună lucrurilor pe nume, unii au înțeles alți, nu.

Entuzisamul mi-a dispărut în momentul în care unul dintre funcționari ne-a adresat cuvinte tăioase în ceea ce privește activitatea noastră ,,inutilă” de voluntariat și ,,câștigurile pe care le avem în urma acestui proiect”. Mă simțeam jignită, demotivată și inutilă, cu toate astea, nu am abandonat activitatea de aplicare a chestionarelor pentru că știam că Asociatia pe care o reprezentam avea încredere în mine.

A urmat prelucrarea chestionarelor și în urma soluțiilor propuse, instituțiile publice au început să-și facă apariția  pe relețele de socializare.  La început mai timid însă în ultima luna de monitorizare postările instituțiilor publice, like-urile, share-urile și comentariile au demonstrat faptul că legatura dintre cetățeni și instituțiile publice s-a îmbunătățit. Am fost bucuroasă că activitatea mea de voluntariat în cadrul acestui proiect și-a atins scopul și nu a fost în van, așa cum spunea acel funcționar public. 

Sunt mandră că am facut parte din proiect și am putut contribui la îmbunătățirea relației dintre cetățeni și funcționarii publici și am descoperit că adevarata împlinire sufletească poate fi atinsă doar prin activitățile de voluntariat. Chiar dacă este un pas mic pentru dezvoltarea mea personală, este un pas mare pentru dezvoltarea societății.

A trecut un an de când bântuiam holurile Primariei sectorului 6. Aproape un an de când comunicarea dintre cetățeni și instituțiile publice împlicate în proiect s-a intensificat pe rețelele de social media. Un an de când am învățat că este bine să crezi în visele și puterile tale indiferent de ceea ce spun oamenii, pesimismul oamenilor din jur nu este întodeauna realist, ci este legat mai mult de părăsirea zonei de confort. 


Autor: Zavoianu Elena