FAQ
Concursul a fost incheiat.
Voturi primite: 4, punctaj total: 20.

Voluntar la vârsta a III-a

Am 68 de ani și activez ca voluntar din 1993. Relatarea  pe care doresc să o fac acum, are reperele  in intervalul iulie 2014-noiembrie 2015, Târgoviște, când prin proiectul „Rețea de centre de educație nonformală pentru viață în mediul rural din Dâmbovița\" am absolvit cursurile de  Formator și Metode ale educație nonformale.  

Am susținut apoi, ca voluntar, 17 sesiuni de consiliere și formare către grupuri formate din 10-30 copii și tineri vulnerabili cu vârsta între 10 - 15 ani și părinții acestora din sate ale județului Dâmbovița. La bibliotecile rurale, prin metode nonformale lucram cu  aceștia pentru formarea deprinderilor și abilităților lor primare în autoconoaștere (potențialul și limitele native), modalitățile de învățare și educare, alegerea profesiei potrivite, primele relații cu piața muncii (C.V.-ul, interviul) adecvate unui grup cu caracteristici oarecum comune. 

Dacă la început, prin luna octombrie 2014, numărul participanților era mic (7-12/grupă) și lucram personalizat aproape individualizat, pe măsură ce conducătorul proiectului disemina activitatea, aceasta a fost atât de solicitată încât am ajuns în situația de a  avea în sală și 30 de participanți într-o sesiune. 

Cu drag remarc că, activitatea de consiliere/formare a avut impact bun asupra copiilor/familiilor cu care am lucrat. Câteva mame care participau și ele la formare, au cerut formulare cu testul despre „Stiluri de învățare” cu evaluare cu tot, să le aplice și ele rudelor tinere/tinerilor din comunitatea apropiată lor (test descoperit și de mine în cadrul cursului de formator). Unele dintre  ele au  revenit, la bibliotecă,  pentru a afla mai multe despre interpretarea testului ori pentru alte activități derulate de Această instituție de cultură și educație pentru toți, indiferent de vârstă. Pregătire profesională ori categorie socială.

Am mai dedus din acest proiect că, activitățile de consiliere a tinerilor în situatii de risc (care erau în număr mic în grupul nostru țintă de tineri vulnerabili) ar fi potrivit să fie desfășurate și în alte proiecte, însă în regim de mentorat, adică individualizat și săptămânal câte o întalnire, unde să se și facă „lucruri” nu numai să se vorbească  despre „...” pentru a le facilita, și lor, o integrare socială frumoasă și o tranziție controlabilă către piața muncii.


Autor: Harhoiu Victoria